Flum och tänkade

Har tänkt lite på människor idag. På självförtroende och så. Jag tycker det kan vara ganska svårt att hitta sig själv och inte vara som andra. Men när man känner sig som sig själv blir man så himla stolt. Och allt blir liksom mkt roligare. Varför går man egentligen runt och önskar att man var någon annan? Fast jag vill inte ha sagt med det här ”var dig själv!” för jag blir så himla sur på att man alltid får höra det. Jag tycker de orden har blivit lite ytliga. Säger man de så låter man klok. Bra, men hur ofta tänker man på det själv. Många säger att det inte är svårt att vara sig själv. Kanske har vissa svårare för det, eller så tror vissa att de är sig själva. Jag tycker alla faller väldigt mycket för grupptryck. Ett tag kan de säga att de inte gör det, men sedan börjar de göra det igen. Det är precis som om man bara kan vara stark i etapper. Är inte det sjukt, eller har jag bara fel? Man är ju inte sig själv bara för att man sticker ut med sin stil. Man är sig själv när man inte skäms för sig själv. Tycker jag.

 

Idag har jag varit ute och gått en låång runda med min älskade hund och bästa vän. (Hunden är ju människans bästa vän).(och städat mitt rum, det var på tiden) Han är så himla söt. När man gjort något för honom får man alltid tillbaka. Och det känns så bra. Om jag går en lång promenad och tränar mkt så springer han efter mig och kryper ner i mitt knä så fort det går. Men om jag inte gjort något av det där ligger han bara och sover på en matta. Egentligen borde människor inspireras av djur. Visst, djur har mindre känslor och lättare att vara trevliga mot varandra. Men djur har ändå något som få människor har. De ser på det som är bra, och de är väldigt tacksamma. Det är kanske också därför människor gillar djur så mycket. De är lätta att finna tröst hos, och en promenad med hunden, eller kanske en tur på hästen, får en alltid på klara tankar. I alla fall migJ  På fredag är det studiedag, det har jag längtat efter länge. Antagligen ska jag och Hilda till malmö, vi tänkte shoppa lite. Eller jag, hon sparar pengar, till jag vet inte riktigt vad J Men jag vet inte om jag hinner få mina pengar å då blir det ju kanske inte jätte kul.  Fast det blir det nog ändå :P På söndag kommer i alla fall Sixten. Kusinens hund. Ska passa honom en vecka, eftersom hon ska till frankrike och hennes föräldrar till New york. För andra gången. Jag är lite avis faktiskt. Nu har jag gjort ett alldeles för långt inlägg och borde sluta. Puss å kram till alla glada människor  :D

Btw, dentifrice betyder tandkräm på franska. Kom inte på något bra bloggnamn XD

 

Bara för att jag blev tipsad om att skriva tre bra saker om mig själv varje kväll så ska jag börja nu :) Okej, jag är oftast, nej juste, man fick inte skriva något tveksamt…

Jag har bra koll på mig själv

Jag är flexibel           (om jag vill:P)

Jag är bra på att läsa människor

Kommentera tre bra saker om dig själv! (Y) Vad DU tycker är bra med dig! J
Carla Bruni – Quelqu'un M'a Dit

Vivi och Hilda ni förgyllde min dag idag!:D <3


Kommentarer
Postat av: Matilda

Råkade tyvärr ta bort kommentarerna :'( Så nu e det tomt å tråkigt :S

2011-02-13 @ 01:09:39
URL: http://dentifrice

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0